Вход

Популярные публикации

Коли не потрібно повідомляти ДФС про прийняття працівника на роботу?

nu davay taya rasskazhi kak ty men 22833666 big

Задля реалізації положення ч. 3 ст. 24 КЗпП України, КМУ ухвалив 17.06.2015 Постанову № 413, якою був затверджений порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.

Департамент заробітної плати та умовпраці для уникнення помилок у трактуванні відповідної статті КЗпП надав роз’яснення на яких осіб чинність даної норми не може поширюватися.

Новели працевлаштування українців у Польщі

gjkmofЗ 2017 року Польща змінює процедуру працевлаштування іноземців, у тому числі і українців.

Нині польські працедавці подають заяви про намір доручити виконання роботи - Ośwadczenie o zamiarze powierzenia pracy cudzoziemcowi до повітових управлінь (на кшвалт українських Центрів зайнятості). За словами Голови Польсько-української господарської палати Яцека Пехоти Деякі працедавці подають більше заяв на працевлаштування, ніж можуть найняти робітників. Тому частина документів опиняється на чорному ринці. Вказані заяви не реєструються на центральному рівні, і, як наслідок, ускладнюється їх перевірка. З нового року ця проблема залишиться у історії, - замість заяв почнуть діяти дозволи - Zezwolenie na pracę dla cudzoziemców, які видаватимуться повітовими управліннями праці - Powiatowy Urząd Pracy. Це нововведення повністю відповідає директиві Європейського Союзу, за якою з жовтня 2016 року іноземцям необхідно отримувати офіційні дозволи на роботу у територіальних органах Міністерства праці.  

Але у ситуації, що склалася, є позитивні моменти. Так, посилаючись на польське видавництво Rzeczpospolita, польським радіо було повідомлено, що вносяться зміни до польського законодавства, за якими розмір заробітної плати іноземців прирівнюється відповідно до рівня громадян Польщі.

Нова і стара форма декларації з податку на прибуток: у чому різниця

З 1 січня 2016 року стартувала кампанія декларування прибутку підприємств за 2015 рік.

ДекларацияФіскали в листі від 04.01.2016 №102 / 7 / 99-99-19-02-01-17 роз'яснили основні питання щодо заповнення нової форми декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897.

Тепер замість чотирьох окремих форм декларацій тепер усіма платниками використовується одна, а додатки до декларації скоротилися з 14 до 9. Кінцева частина нової форми декларації містить дві нові таблиці для заповнення.

З'явився новий додаток РІ (різниці), в якому згруповані всі різниці, на які збільшується (зменшується) фінансовий результат.

Щодо авансових внесків при виплаті дивідендів, то за новими правилами не передбачений перенос на наступні звітні (податкові) року залишку суми авансових внесків при виплаті дивідендів, що не зарахованих у зменшення податкового зобов'язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за звітний (податковий) рік .

Для окремих платників, залежно від результатів діяльності, базовим звітним (податковим) періодом може бути календарний квартал. Такі платники подають декларацію за 2015 до 9 лютого 2016 року.

Податківці запевняють, що нова форма податкової звітності сприятиме зменшенню платниками часу на її ведення і формування, оскільки основні її показники заповнюються на підставі показників фінансової звітності.

Єдиний податок: аналізуємо законопроект №3688

Як і в 2015 році, заплановано залишити чотири групи платників єдиного податку. Проте у 3-й групі зможуть знаходитися лише підприємці та юрособи, у яких протягом календарного року обсяг річного доходу не перевищує 5 млн грн

Налоги22 грудня, в Верховній Раді зареєстровано законопроект №3688 " Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році". 

Як і було оголошено перед складанням цього законопроекту, групи платників єдиного податку залишатимуться без змін. Тобто, їх буде 4, як і в 2015 році. 

Але у 3-й групі зможуть знаходитися лише підприємці та юридичні особи, у яких протягом календарного року обсяг річного доходу не перевищує 5 000 000 гривень. При цьому кількість найманих працівників не обмежується. 

Ставки податку

Для 1-ї та 2-ї груп ставки єдиного податку не зміняться. Вони залишатимуться фіксованими, але при цьому застосовуватимуться до більшого розміру мінімальної зарплати (бази оподаткування).

 А отже, якщо Законом про Держбюджет на 2016 рік буде встановлено з 1 січня 2016 року мінімальну зарплату у розмірі 1378 грн, то місячна сума єдиного податку становитиме у 2016 році

  • для платників 1-ї групи 137,8 грн;
  • для платників 2-ї групи  275,6 грн. 

Для платників 3-ї та 4-ї груп платників податку ставки єдиного податку збільшуються (згідно зі ст. 293 ПКУ). Так, для 3-ї групи ставки замість 2% (для платників ПДВ) і 4% (для неплатників ПДВ) збільшаться відповідно до 3% та 5%. База застосування цих ставок залишається тією ж самою - це сума отриманого доходу. 

Як і раніше, до доходу, отриманого із порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування, застосовуватимуться інші ставки:

  • для підприємців 1-2 груп 15%;
  • для платників 3-ї групи – 6% або 10%. Тобто, подвійна ставка, розмір якої залежатиме від того, за якою ставкою сплачуватиме платник податку єдиний податок.

Для платників єдиного податку 4-ї групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

  • для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди) - 0,81;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,49;
  • для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) - 0,49;
  • для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,16;
  • для земель водного фонду – 2,43;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди, - 5,4.

Платники єдиного податку та РРО

Законопроект № 3688 не передбачає ніяких змін щодо РРО. Тобто, як і зараз, РРО не будуть застосовувати платники єдиного податку, відповідно до п. 296.10 ПКУ:

  • 1-ої групи;
  • 2-ої і 3-ої груп (фізособи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. У разі перевищення в календарному році цього обсягу доходу застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Збільшено розмір адмін збору за держреєстрацію прав на нерухомість

майноЗ 1 січня 2016 викладено в новій редакції Закон України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Відповідні зміни передбачені Законом від 26.11.2015 р № 834 -VII.
Документ встановлює нові розміри адміністративного збору за державну реєстрацію, зокрема:
• за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно в строк 5 робочих днів - 0,1 розміру мінімальної заробітної плати;
• за державну реєстрацію права власності в термін 2 робочих дні - 1 мінімальна заробітна плата;
• за державну реєстрацію права власності протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви - 2 мінімальні заробітні плати;
• за державну реєстрацію права власності протягом 2-х днів, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви - 5 мінімальних заробітних плат.
Такі розміри адміністративного збору не стосуються випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс.
Дія Закону не поширюється на державну реєстрацію повітряних і морських суден, суден внутрішнього плавання, космічних та інших об'єктів цивільних прав, на які законом може бути поширено правовий режим нерухомої речі.

Первинка, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою

Бухгалтерськая отчетностьУ ДФСУ запитали, якою мовою повинні складатися первинні документи для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.

Податківці підкреслили, що українська мова як державна мова обов'язково застосовується на всій території України при здійсненні повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, у міжнародних договорах, у навчальному процесі в навчальних закладах в межах і порядку, що визначаються Законом N 5029. Держава сприяє використанню державної мови в ЗМІ, науці, культурі, інших сферах суспільного життя.

Згідно п. 1.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88, всі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою.

Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад на зазначену мову.

Президент підписав закони про децентралізацію держреєстрації бізнесу та нерухомості

Петро Порошенко схвалив зміни щодо децентралізації повноважень щодо державної реєстрації

УвагаПрезидент України Петро Порошенко підписав Закон № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України« Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців »та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень щодо державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань »(законопроект № 2 983).

Законом передбачена передача органам місцевого самоврядування, місцевим держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим суб'єктам повноважень щодо надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та ФОП. За органами юстиції залишається державна реєстрація громадських формувань.

Внесено зміни до низки законодавчих актів, які спрямовані на реформування системи надання адмінпослуг у зазначених сферах державної реєстрації, забезпечення її відкритості та прозорості, оперативності та своєчасності, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, оптимізацію витрат держкоштів.

З метою забезпечення оптимального функціонування системи визначено розподіл адміністративного збору за держреєстрацію юросіб та ФОП наступним чином: 40% надходжень такого збору спрямовується до Державного бюджету України, 60% надходжень залишається у суб'єктів державної реєстрації.

Як підприємець-єдинник може перейти на сплату ЄП, встановленого для інших груп?

Такий перехід передбачений шляхом подання заяви контролюючому органу

3 группа податкуДФС нагадує, що за умови дотримання фізособою - підприємцем платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату ЄП, встановленого для інших груп платників ЄП.

Такий перехід передбачений шляхом подання заяви контролюючому органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

При цьому у платника ЄП третій групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ у порядку, встановленому Податковим кодексом, у разі обрання їм першу або другу групи або ставки єдиного податку, встановленої для третього групи, яка включає ПДВ до складу єдиного податку.

Відзначимо, відповідний порядок встановлено п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 2

Бізнесу дадуть три місяці на вивчення нового Податкового кодексу

КодексаСтавки податків будуть введені з 1 січня, а новий ПК з 1 квітня

Кабінет Міністрів доопрацює проект Податкового кодексу, передасть Президенту України, а він внесе його в парламент з клопотанням про розгляд з невідкладної процедурі як першочергового.

Про це розповів Прем'єр-міністр А. Яценюк, коментуючи домовленості за проектом податкової реформи.

Враховуючи те, що для вивчення платниками податків такого великого законопроекту необхідно час, у прикінцевих положеннях Податкового кодексу всі ставки податків будуть введені з 1 січня 2016 року, а тіло Податкового кодексу набуде чинності з другого кварталу 2016 року - з 1 квітня.

Таким чином, у бізнесу буде три місяці на те, щоб детально вивчити Податковий кодекс. Можливо, треба буде внести необхідні зміни.

Мінфін оприлюднив компромісний варіант податкової реформи

РеформаНа сайті відомства з'явилася презентація доопрацьованій концепції податкової реформи.

Серед основних положень можна відзначити наступні:

• зниження ставок ЄСВ з поточних близько 41% до 20% вже в 2016 році, з максимальним рівнем нарахування - 25 МЗП. Фізичні особи будуть сплачувати 0% ОСВ замість нинішніх 3,6%;

• ставки ПДФО та податку на прибуток в 2016 р - на рівні 18% (в 2017 р - 17%);

• скасування ЄСВ в 2018 році і встановлення єдиного податку на зарплату на рівні 20%;

• збільшення порогу зарплати для отримання ПСП з 1,4 МЗП до 3 МЗП (в 2016 р - 4 134 грн.).

Що стосується спрощеної системи оподаткування, то тут Мінфін пропонує перехід від оподаткування обороту до оподаткування прибутку. Разом з тим, перехід на нові правила буде більш повільним. Зокрема, коефіцієнт, який буде визначати витрати платників єдиного податку групи «В», складе в 2016 і 2 017 роках - 0,85, в 2018 р - 0,65, в 2019 г. - 0,45.

Також планується спростити адміністрування податків, поставивши метою зробити адміністрування простим, прозорим, мінімізують можливості для суб'єктивізму і зловживань з боку податкових органів.