Вход

Єдиний податок: аналізуємо законопроект №3688

Як і в 2015 році, заплановано залишити чотири групи платників єдиного податку. Проте у 3-й групі зможуть знаходитися лише підприємці та юрособи, у яких протягом календарного року обсяг річного доходу не перевищує 5 млн грн

Налоги22 грудня, в Верховній Раді зареєстровано законопроект №3688 " Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році". 

Як і було оголошено перед складанням цього законопроекту, групи платників єдиного податку залишатимуться без змін. Тобто, їх буде 4, як і в 2015 році. 

Але у 3-й групі зможуть знаходитися лише підприємці та юридичні особи, у яких протягом календарного року обсяг річного доходу не перевищує 5 000 000 гривень. При цьому кількість найманих працівників не обмежується. 

Ставки податку

Для 1-ї та 2-ї груп ставки єдиного податку не зміняться. Вони залишатимуться фіксованими, але при цьому застосовуватимуться до більшого розміру мінімальної зарплати (бази оподаткування).

 А отже, якщо Законом про Держбюджет на 2016 рік буде встановлено з 1 січня 2016 року мінімальну зарплату у розмірі 1378 грн, то місячна сума єдиного податку становитиме у 2016 році

  • для платників 1-ї групи 137,8 грн;
  • для платників 2-ї групи  275,6 грн. 

Для платників 3-ї та 4-ї груп платників податку ставки єдиного податку збільшуються (згідно зі ст. 293 ПКУ). Так, для 3-ї групи ставки замість 2% (для платників ПДВ) і 4% (для неплатників ПДВ) збільшаться відповідно до 3% та 5%. База застосування цих ставок залишається тією ж самою - це сума отриманого доходу. 

Як і раніше, до доходу, отриманого із порушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткування, застосовуватимуться інші ставки:

  • для підприємців 1-2 груп 15%;
  • для платників 3-ї групи – 6% або 10%. Тобто, подвійна ставка, розмір якої залежатиме від того, за якою ставкою сплачуватиме платник податку єдиний податок.

Для платників єдиного податку 4-ї групи розмір ставок податку з одного гектара сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування та становить (у відсотках бази оподаткування):

  • для ріллі, сіножатей і пасовищ (крім ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, а також ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди) - 0,81;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,49;
  • для багаторічних насаджень (крім багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях) - 0,49;
  • для багаторічних насаджень, розташованих у гірських зонах та на поліських територіях, - 0,16;
  • для земель водного фонду – 2,43;
  • для ріллі, сіножатей і пасовищ, що перебувають у власності сільськогосподарських товаровиробників, які спеціалізуються на виробництві (вирощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, або надані їм у користування, у тому числі на умовах оренди, - 5,4.

Платники єдиного податку та РРО

Законопроект № 3688 не передбачає ніяких змін щодо РРО. Тобто, як і зараз, РРО не будуть застосовувати платники єдиного податку, відповідно до п. 296.10 ПКУ:

  • 1-ої групи;
  • 2-ої і 3-ої груп (фізособи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень. У разі перевищення в календарному році цього обсягу доходу застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.




Оставить комментарий